

Global Investin ensimmäisen asiakastyytyväisyystutkimuksen
prosessi ja tulokset
Roine Boman, Global Investing toimitusjohtaja ja perustajajäsen kertoo miten hänen yrityksensä hyötyi avusta ja tuesta jota he saivat Webropolilta. ”Kesäkuussa 2014 pyysimme Webropolia auttamaan meitä toteuttamaan ensimmäisen asiakastyytyväisyyskyselymme. Me olemme toki myös käyttäneet Webropolin kyselyratkaisua asiakastapahtumiemme kutsujen keräämiseen, sekä näiden tapahtumien asiakaskokemuksen keräämiseen”.
Globaali ja asiakaskeskeinen
Vuonna 2000 perustettu Global Invest antaa sijoitusneuvoja sekä yksityishenkilöille että yrityksille. Global Invest on ylpeä siitä, että he asiakaskeskeisenä yrityksenä tuottavat ainutlaatuisia ratkaisuja jotka perustuvat kestävään kehitykseen, tulokseen ja turvallisuuteen. Itsenäisen toimijan etu on, että he voivat tarkasti valita ne sijoitustuotteet jotka antavat asiakkaille parhaimmat mahdollisuudet. Kun omien tuotteiden hallintaan ei tarvitse käyttää aikaa, he voivat työskennellä aina markkinoiden parhaiden tuotteiden parissa ja saavat samalla palkkiota valikoiduilta partnereilta, lähinnä pohjoismaisilta sijoitusmarkkinoilta.

Keskity ja kehitä
Roine kertoo mitä projektin tulokset ovat tarkoittaneet heille: “Olemme jo käyttäneet asiakastyytyväisyystutkimuksen tuloksia sisäisiin kehittääksemme toimintaamme, ja tulemme tekemään sitä vielä jatkossakin. Olemme välittäneet kyselyn tulokset kaikille projektiin osallistuneille ja keskittyneet niihin asioihin jotka toimivat hyvin sekä varsinkin niihin joita meidän tulee vielä kehittää. Esimerkkeinä jo tehdyistä parannuksista palveluumme, olemme parantaneet asiakkailta saadun palautteen perusteella sisäänkirjautumissivun ulkoasua ja sisältöä.”
Valtavia etuja
Roine kertoo ymmärtävänsä nyt konkreettisella tavalla miten asiakkaat ajattelevat yrityksestä ja sen tarjoamista palveluista. Hän kehuu Webropolin kykyä toteuttaa laajojakin asiakastyytyväisyystutkimuksia tehokkaasti ja vaivattomasti, sekä yksityiskohtaisia raportteja joita se tarjoaa. Tämän ansiosta Webropol on tukenut hänen ja yrityksen johtoryhmän kehittämistyötä kun asiakastyytyväisyystutkimuksen tuloksia on jatkuvasti ja yhä syvällisemmin tulkittu. Kysyttäessä mitkä asiat ovat parhaimpia Webropolissa, Roine vastaa epäröimättä “helppokäyttöisyys ja tehokkuus”.
Kiinnostaako asiakastyytyväisyystutkimus? Lue tästä, miten luot onnistuneen asiakastyytyväisyyskyselyn ja parannat asiakaskokemusta sekä asiakasuskollisuutta.