asiakaskokemus cx
Luomalla unohtumattomia asiakaskokemuksia rakennat kilpailuetua ja kasvua
Asiakkaat ovat liiketoimintasi ydin. Autamme sinua ymmärtämään heidän tarpeitaan ja toiveitaan. Webropolin avulla teet asiakastyytyväisyyskyselyitä ja keräät tietoa, jonka avulla luot erottuvia kokemuksia – niitä, jotka jättävät pysyvän vaikutuksen asiakkaidesi sydämiin. Näin houkutat uusia asiakkaita ja vahvistat asiakasuskollisuutta asiakastyytyväisyyden ja tuottojen maksimoimiseksi.
miksi valita webropol
Kehittämällä asiakaskokemusta rakennat kestävää menestystä
Webropolin avulla muutat asiakastyytyväisyyden kilpailueduksi. Hyödynnä asiakastietoa läpi organisaation, innovoi ja rakenna menestyksekäs asiakaslähtöinen yrityskulttuuri.
Ymmärrä asiakkaittesi tarpeet
Saat arvokasta tietoa asiakkaiden mieltymyksistä ja odotuksista, jotta luot juuri heille sopivia tuotteita ja palveluita.
Tunnista kehityskohteet
Identifioi kriittiset alueet, joissa organisaatiosi on jäänyt kehityksestä jälkeen. Vahvista kilpailukykyä nostamalla ne kehityksenne ykkösprioriteeteiksi.
Tee yhteistyötä asiakkaittesi kanssa
Ota asiakkaasi mukaan kehitysprosessiin. Osallista heitä, kuuntele heidän tavoitteitaan ja toiveitaan ja rakenna pitkäaikaista kumppanuutta.
Mittaa vaikutusta ja kehitystä
Seuraa toimintasi tuloksia asiakassitoutumisessa ja -tyytyväisyydessä, jotta mahdollistat edistymisen arvioinnin ja tietoon perustuvien päätösten tekemisen.
Rakenna asiakaskeskeistä kulttuuria
Priorisoimalla asiakaskokemusta voit luoda kulttuurin, joka arvostaa asiakaspalautetta ja etsii jatkuvasti tapoja parantaa asiakaskokemusta.
Muuta asiakkaat suosittelijoiksi Webropolin avulla
Webropol on erikoistunut monikanavaiseen datan keräämiseen, kattaen asiakaspolun sekä digitaaliset että fyysiset kosketuspisteet. Webropol-integraatioiden ja asiakastyytyväisyyskyselyjen avulla voit helposti automatisoida jatkuvan datan keruun ja lähettää kyselyitä eri CRM-toimintojen perusteella. Vaihtoehtoisesti voit luoda räätälöityjä kertaluontoisia kyselyitä, jotka on suunniteltu erityisesti yrityksesi omiin kehitystarpeisiin.
Webropolin valmiit kyselyt ja reaaliaikaiset tulosmittarit mahdollistavat asiakasnäkemysten vaivattoman keräämisen, mittaamisen ja jakamisen. Voit hyödyntää asiakastietoa kattavasti eri osa-alueilla kuten asiakaspalvelussa, myynnissä, markkinoinnissa ja tuotekehityksessä.
NPS mittaa asiakkaiden suositteluhalukkuutta ja on kansainvälisesti käytetyin asiakastyytyväisyyden mittari.
CES mittaa asiakkaalta vaadittua vaivannäköä tai helppoutta heti asiointitapahtuman yhteydessä.
CSAT mittaa asiakkaan tyytyväisyyttä tietyllä hetkellä kertomalla tyytyväisten prosenttiosuuden vastaajista.
Webropol mahdollistaa monipuoliset kyselytyypit ja on täysin räätälöitävissä eri asiakastarpeisiin.
Webropolin avulla asiakaskokemus paranee ja asiakaspoistuma pienenee
- Saat arvokasta tietoa asiakaslähtöisten palvelujen kehittämiseksi
- Suosittelu lisääntyy ja asiakasuskollisuus paranee
- Asiakaskohtainen ansainta kasvaa
- Mahdollistaa nopean reagoinnin ja ongelmakohtien paikallistamisen
- Vähemmän virheinvestointeja ja vääriä päätöksiä läpi organisaation
Usein kysyttyä asiakaskokemuksesta
Asiakaskokemus tarkoittaa asiakkaan kokonaisvaikutelmaa, joka syntyy vuorovaikutuksesta organisaation kanssa koko asiakaspolun varrelta. Se kattaa asiakkaan tunteet, odotukset ja koetun arvon ja vaikuttaa asiakaspolun aikana muun muassa ostopäätökseen, asiakkaan lojaliteettiin ja suositteluhalukkuuteen. Kun yritys mittaa ja kehittää asiakaskokemusta systemaattisesti, se voi parantaa palvelun laatua, vahvistaa brändiä ja kasvattaa liiketoiminnan tulosta.
Asiakaskokemus muodostuu useista tekijöistä, kuten palvelun sujuvuudesta, viestinnän laadusta, henkilökunnan osaamisesta ja asiakkaan kokemuksista. Myös digitaaliset kohtaamispisteet, kuten verkkosivut, asiakaskyselyt ja -viestintä vaikuttavat asiakaskokemukseen merkittävästi.
Hyvä asiakaskokemus on sujuva, selkeä ja asiakkaan odotukset täyttävä tai jopa odotukset ylittävä. Asiakas tuntee olonsa arvostetuksi ja saa tarvitsemansa tiedon ja tuen helposti. Paras asiakaskokemus syntyy, kun organisaatio hyödyntää kerättyä asiakaspalautetta jatkuvaan kehittämiseen.
Asiakaskokemuksen mittaaminen oikeilla asiakaskokemuksen mittareilla auttaa ymmärtämään, mikä toimii ja mikä kaipaa kehitystä. Kun asiakkaiden kokemuksia ja asiakastyytyväisyyttä mitataan systemaattisesti, organisaatio pystyy tekemään tietoon perustuvia päätöksiä ja kehittämään palveluitaan vaikuttavammin. Lue lisää, miksi asiakaskokemuksen mittaaminen on tärkeää.
Webropolin avulla voit kerätä, analysoida ja raportoida tietoa asiakaskokemuksesta helposti ja monipuolisesti.
Asiakastyytyväisyys kuvaa, miten hyvin asiakkaan odotukset täyttyvät organisaation tuotteiden, palveluiden ja asiakaspalvelun osalta. Se on tärkeä osa asiakaskokemusta ja kertoo, kuinka onnistuneesti yritys vastaa asiakkaidensa tarpeisiin. Asiakaskokemuksen mittareista CSAT (Customer Satisfaction Score) mittaa asiakastyytyväisyyttä esimerkiksi tuotteen tai palvelun kohdalla.
Asiakastyytyväisyyttä voi kehittää mittaamalla aktiivisesti asiakaskokemusta, vastaamalla asiakkaiden tarpeisiin, kuuntelemalla ja kehittämällä palveluita jatkuvasti. Myös viestinnän selkeys ja henkilöstön palveluasenne vaikuttavat merkittävästi asiakastyytyväisyyteen.
Webropolin asiakastyytyväisyyskyselyt ja raportointityökalut auttavat seuraamaan kehitystä reaaliaikaisesti ja tekemään konkreettisia toimenpiteitä asiakaskokemuksen parantamiseksi. Lue, miten asiakkaamme VR kehitti asiakastyytyväisyyttä ja -kokemusta Webropolin avulla.
Lue lisää asiakaskokemuksen mittaamisesta
Opas asiakaskokemuksen mittaamiseen
Tässä oppaassa sukellamme asiakaskokemuksen mittaamiseen asiakaspolun jokaisessa vaiheessa: annamme vinkkejä, ehdotuksia ja esimerkkejä kysymyksistä ja palautekanavista sekä tärkeimmistä mittareista, joiden avulla oivallukset voi muuttaa toiminnaksi.
Case: VR
”Webropol on auttanut meitä parantamaan reaaliaikaista vuorovaikutusta. Työkalua käytetään moniin eri tarkoituksiin, kuten perinteisiin asiakaskyselyihin, ad hoc -kyselyihin ja erilaisiin testauksiin tai haastatteluihin.”
Blogi: Neljä keskeistä syytä mitata asiakaskokemusta
Lue blogistamme, miksi asiakaskokemuksen mittaaminen on tärkeää, ja millaisia hyötyjä se tuo organisaatiollesi.