Case: YTK

Mikä oli organisaationne lähtötilanne, tarve ja tavoite, kun olitte hankkimassa kysely- ja raportointisovellusta?

YTK Työttömyyskassa ja YTK Työelämä käyvät aktiivista dialogia niin laajan jäsenkuntansa kuin myös noin 200-päisen henkilöstön kanssa. Koulutamme paljon sisäisesti ja haluamme koulutuksista koettavan hyötyä. Tässä työssä arviointi on todella tärkeää. Haluamme kuulla myös jäsentemme ajatuksia monista asioista ja kysymme niitä heiltä usein ja monipuolisesti. Tiedon saaminen tietoturvallisesti ja kätevästi on meille tärkeää”, kertovat Asiakkuus- ja viestintäjohtaja Ilona Kangas sekä Henkilöstöjohtaja Anne Pihlava.

Millaisia konkreettisia tuloksia ja hyötyjä olette saaneet Webropolin kysely- ja raportointisovelluksella?

Henkilöstöhallintomme saa kyselyiden avulla ensiarvoisen tärkeää dataa koulutusten ja erilaisten kehittämistoimien hyödyllisyydestä, mikä mahdollistaa jatkuvan kehittämisen. Pystymme myös nopeasti keräämään ilmoittautumisia ja tekemään monenlaisia kartoituksia henkilöstöltämme, jotka tekevät laajasti etätöitä.

Jäseniä meillä on yli 530 000. Kysymme heiltä säännöllisesti kahdesti vuodessa ajatuksia monenlaisista asioista, sekä toimintaamme että ympäröiviin ilmiöihin liittyen. Vastauksia tulee parhaimmillaan kymmeniä tuhansia. Pystymme suodattamaan, vertailemaan ja analysoimaan tuloksia ja tätä kautta voimme kehittää toimintaamme ja vaikkapa lisätä tunnettuuttamme monilla tavoin. Käytämme Pulssi-kyselyämme laajasti mediaviestinnän tukena, validoimme jäsenillämme joskus markkinointikampanjamme ideoita ja sitoutamme tällä tavoin heitä meihin, kysymme mielipiteitä lainsäädäntötavoitteisiimme tai suunniteltuihin kehittämishankkeisiin. Koemme, että kysymällä pidämme vahvasti yhtä ja varmistamme, että jäsenemme tietävät heidän olevan meille tärkeitä”, jatkavat Ilona ja Anne.

YTK Työttömyyskassa
Ilona Kangas, Asiakkuus- ja viestintäjohtaja
Anne Pihlava, Henkilöstöjohtaja

Haluatko lisätietoa? Ota yhteyttä, niin keskustellaan Webropolin tarjoamista mahdollisuuksista!