

Konsultointiyritys tutkii ja analysoi Webropolin työkaluilla
Ruotsissa toimiva konsultointiyritys Qurioso tarjoaa tutkimuspalveluita asiakkaiden lyhyt- ja pitkäaikaisten strategisten suunnitelmien tueksi. Englanninkieliseen, uteliaisuutta tarkoittavaan sanaan viittaavan Qurioson perusti vuonna 2012 markkina-analyytikko Charlotte Dickens. Ennen sitä Charlotte työskenteli pitkään erilaisissa markkinointi-, myynti- ja analysointitehtävissä kansainvälisen paperiteollisuuden palveluksessa.
Qurioso toteuttaa laajoja tutkimus- ja konsultointiprojekteja
Qurioso on suorittanut Webropolin avulla lukuisia projekteja, kuten 360 asteen arviointeja (HR, uskollisuus, palvelut, tuotemerkit, DNA jne.), kytkentöjä ja segmentointeja, kohdemarkkina-analyysejä, asiakas-/työtyytyväisyysseurantoja, tunnettuusseurantoja, osakaskyselytutkimuksia, tarkasti personoituja strategisia tutkimuksia, trenditutkimuksia ja monia muita. ”Tärkein lähtökohta on se, mihin tutkimustuloksia on tarkoitus käyttää. Asiakkaat voivat etsiä niiden avulla ratkaisuja kohdemarkkinointiin ja tuotteiden positiointiin, kehitettävien alueiden tunnistamiseen ja johtamistaitojen parantamiseen, innovoinnin lisäämiseen, trendien selvittämiseen ja toimivien myyntistrategioiden etsimiseen.” Charlotte jatkaa: ”Olen auttanut asiakkaita toteuttamaan muutoksia tulosten perusteella, sillä Qurioso uskoo, että havaintojen on johdettava toimintaan”.
Webropolilla kerätään tietoja ja laaditaan räätälöityjä analyyseja ja raportteja
Omistajana ja markkina-analyytikkona Charlotte toimii yrityksessään kahdessa roolissa, ja siksi hänen tehtävänsä kattaa monipuolisesti kaiken liiketoiminnan kehittämisestä projektien hallintaan. Webropol on toiminut jo vuosien ajan hänen apunaan monin tavoin. Charlotte kertoo: ”Olen käyttänyt Webropolia moniin tarkoituksiin. Teen sillä kaikenlaista yksinkertaisista Qurioson lähettämistä verkkokyselyistä syvähaastatteluprojekteihin, joiden tulokset raportoitiin asiakkaan myyntitiimille käsikirjoituksen mukaan. Käytän myös paljon raportointi- ja analysointitoimintoja asiakkaan tarpeista ja tehtävän monitahoisuudesta riippuen.”
Parasta Webropolissa on luotettavuus ja vaihtoehtojen runsaus Qurioson tarvitsemilla alueilla
Monet päätöksentekoprosessit perustuvat pitkälti tutkimusten tuloksiin. Asiakkaat pystyvät tekemään perusteltuja päätöksiä, jolloin esimerkiksi huonosti toimiva asiakaspalvelukeskus voidaan organisoida uudelleen, strategiselle suunnittelulle ja olennaisille trendeille saatetaan antaa enemmän painoarvoa, innovaatioista valitaan se oikea versio tai asiakkaiden suosimien alueiden rakennetta tutkitaan enemmän jne. Qurioson asiakkaat voivat tehdä tärkeät päätökset luottavaisin mielin, koska tietojen kerääminen ja vastausten analysointi hyväksi tiedetyllä työkalulla varmistaa projektien onnistumisen.
Kysyimme Charlottelta: ”Mikä on Webropolin käytössä parasta?” Charlotte vastasi: ”Luotettavuus”, ja jatkoi: ”Minulle parasta Webropolissa on tutkimusohjelman tarjoamat monet vaihtoehdot juuri niillä alueilla, joita tarvitsen liiketoiminnassani. Lisäksi Webropolin tuki- ja analysointitiimin tarjoama tuki on ensiluokkaista.”