
Työntekijät, jotka tuntevat olevansa sitoutuneita, osallisia ja arvostettuja, antavat vahvan panoksen työhönsä. Tämä on välttämätöntä palvelujen jatkuvan parantamisen kannalta.
Organisaation etu on, että työntekijät nauttivat positiivisesta työntekijäkokemuksesta. Tarkastelemalla säännöllisesti työntekijöiden tyytyväisyystasoja organisaatiot voivat jatkuvasti tunnistaa alueita, joilla henkilöstön sitoutumista voidaan parantaa tiimeittäin ja koko organisaatiossa.
Vuodesta 2015 lähtien Webropol on tehnyt tiivistä yhteistyötä NHS Scotlandin kanssa. Olemme tukeneet NHS Scotlandia onnistuneessa henkilöstötutkimuksessa, joka on tehty vuosittain lähes 200 000:lle työntekijälle 22:ssa terveydenhoidon yksikössä. Anonymiteetin varmistamiseksi koko prosessia hallitaan Webropol-sovelluksessa. Työkalumme tunnistaa kehittämiskohteet ja tarjoaa palautteen keräämisen ja raportoimisen käyttäjäystävällisellä ja tehokkaalla tavalla. Miten olemme tukeneet NHS Scotlandia?
Automaattinen palautteen keruun prosessi:
- Yksinkertainen automatisoitu prosessi esihenkilöille tiiminsä tietojen tarkistamieen.
- Esihenkilöt voivat poistaa ja sulkea kyselystä tiimin jäseniä, jotka ovat esimerkiksi lomalla, sairaana tai poissa prosessin aikana. Tämä validointi varmistaa, että oikeat ihmiset vastaavat kyselyyn. Tämä nostaa myös vastausprosenttia.
- Kyselyiden, muistutustuen ja ilmoitusten lähetyksen automatisointi. Helppous ja yksinkertaisuus tekee prosessin mukavaksi ja kannustaa osallistumaan.
Varmista, että tulokset johtavat toimiin:
- Automaattiset raportit, kullekin organisaation tasolle ajoitettuina.
- Helppo pääsy kaikkiin tuloksiin yhdestä paikasta jokaiselle organisaation johdossa.
- Esihenkilöt keskustelevat tuloksista tiiminsä kanssa ja kehittävät toimenpiteitä ja tavoitteita.
– Juhli onnistumisia! Tunnistakaa mitä teette hyvin tiiminä ja nauttikaa jokaisesta onnistumisesta yhdessä.
– Kehittäkää tiimikohtaisia tavoitteita ja toimenpiteitä paremman työympäristön luomiseksi.
– Luokaa visuaalisia Story boardeja jaettavaksi tiiminne kanssa, korostaen avainalueita, tavoitteita ja toimenpiteitä.
– Positiivinen toiminta luo positiivisia tiimejä ja rohkaisee osallistumaan organisaation kehittämiseen.
NHS Scotlandille tekemämme työn tuloksena Skotlannin hallitus on vuodesta 2017 lähtien antanut meille tehtäväksi laatia vuosittaisen Health and Social Care Staff Experience -raportin. Raportti perustuu kvantitatiiviseen henkilöstökyselyyn, jonka pohjalta Health & Social Care (H&SC) -henkilöstö luo kvalitatiivisia tiimitarinoita havainnollistamaan, miten toimintasuunnitelmia kehitetään ja toteutetaan.
