Markkinatutkimuksen tekeminen on monivaiheinen prosessi. Jos vastaat organisaationne markkinointitoimenpiteistä ja kilpailijavertailuista, tai jos olet mukana tuotekehityksessä, markkinoinnissa, markkinoinnin suunnittelussa tai muissa liiketoiminnan kaupallisia toimintoja hoitavissa tehtävissä, opas tarjoaa paljon arvokasta tietoa. Lue oheisesta oppaasta vinkit markkinatutkimuksen tekemiseen.
Markkinatutkimuksen perusvaiheet ovat:
- Kyselyn suunnittelu ja muotoilu
- Tavoitteiden asettaminen
- Kyselyn muotoilu
- Vastaajatietokannan valmistelu
- Tietojen kerääminen
- Verkkokyselyn luominen
- Osallistumiskutsujen lähettäminen
- Tiedonkeruu
- Analysointi
- Tulosten analysointi ja raportointi
- Kyselytutkimuksen tulosten esittely
- Raportointi ja jatkotoimenpiteet
- Toimenpidesuunnitelman luominen
- Seuranta
Täytä alla oleva lomake ladataksesi oppaan pdf-muodossa.