Teemana asiakaspalvelu: Näin luot onnistuneen asiakaspalautekyselyn
Hyvä asiakaspalvelu koostuu monesta eri tekijästä, joista asiakaskokemus on tärkein. Asiakaspalautteen kerääminen auttaa sinua mittaamaan ja kehittämään asiakaspalvelun laatua.
Kerää asiakaspalautetta sekä jatkuvasti että puolivuosittain
Webropol Survey & Reporting -palautejärjestelmän kyselykirjastosta löytyy valmis asiakaspalautelomake ja kysymyksiä asiakaspalvelun laadun mittaamiseen, joiden pohjalta voit lähteä rakentamaan omaa asiakaspalautekyselyäsi. Asiakaspalautteen kerääminen ja asiakkaiden tavoittaminen Webropol-palautejärjestelmällä onnistuu monella eri tavalla.
- Asiakaspalautekyselyt sähköpostitse
- Asiakaspalautelomake verkkosivuilla
- Automaattinen asiakaspalautteen kerääminen ostotapahtumien yhteydessä
- Reaaliaikainen asiakaspalaute WOTT-palautelaitteella paikan päällä
Näin rakennat asiakaspalautekyselyn, jonka tulosten avulla parannat asiakaspalvelun laatua
- Rakenna asiakaspalautelomake asiakkaan näkökulmasta ja lisää siihen jokaiselle asiakaspolun kohtaamispisteelle oma mittari
- Yksityiskohtaisempien kysymysten lisäksi on tärkeää mitata myös kokonaistason asiakastyytyväisyyttä, jotta voit analysoida mitkä asiat vaikuttavat kokonaistason tyytyväisyyteen eniten
- Lisää yksi avoin kysymys, jossa kysyt mitä hyvää asiakaspalvelussa oli, ja toinen, jossa kysyt mihin asiakas toivoisi parannusta
- Älä unohda taustatietokysymyksiä lomakkeen lopusta, jotta asiakasryhmien vertailu sujuu mahdollisimman hyvin
Webropol-palautejärjestelmän automaattiset hälytykset lähettävät tiedon sähköpostiisi, mikäli asiakas on ollut poikkeuksellisen pettynyt tai tyytyväinen. Näin pääset nopeasti reagoimaan epäkohtiin ja palvelun laatuun vaikuttaviin ongelmiin.
Webropol View – uusi tapa seurata kaikkia tärkeitä palvelun laadun avaintulosmittareita yhdestä näkymästä
Mikäli tarvitset asiakaspalautetta monesta eri lähteestä pysyäksesi ajan tasalla asiakaspalvelusi laadusta eri liiketoimintaosa-alueilla, keväällä 2018 lanseerattu Webropol VIEW on sinulle oikea ratkaisu. VIEW mahdollistaa tärkeiden avaintulosmittareiden yhdistämisen monesta eri raportista ja tietolähteestä yhteen selkeään tulosnäkymään. Näin tulosten jatkuva monitorointi on johdolle helppoa.