Case: BDO

Kuinka kiireiset ihmiset saadaan osallistumaan asiakassuhteiden rakentamiseen tähtäävään tapahtumaan?

BDO on Ruotsin johtavia tilitoimistoja, ja se järjestää aktiivisesti tapahtumia ja tilaisuuksia sekä työn merkeissä että asiakkaiden viihdyttämiseksi. Webropolin työkalujen avulla näiden tapahtumien järjestäminen on nyt yksinkertaista ja tehokasta.

”Järjestämme sekä myyntiorientoituneita tilaisuuksia, kuten seminaareja, että esimerkiksi golf-päivien kaltaisia asiakassuhdetapahtumia. Molemmat tapahtumatyypit rakentavat hyviä asiakassuhteita ja pitävät meidät ajan tasalla asiakkaiden liiketoiminnasta, toiveista ja tarpeista” kertoo BDO Nordicin markkinointipäällikkö Johan Westerudd.

Yksinkertaistettua hallintaa

Tämänkaltaisten tapahtumien hallinnointi on monimutkaista ja vaatii monien yksityiskohtien järjestämistä ja suuren määrän paperityötä. Webropolin työkalu auttaa todella paljon tehtävien koordinoinnissa BDOn Tukholman ja Göteborgin aluetoimistojen välillä.

”Ennen tapahtumailmoittautumisten käsittely vei 30 tuntia, mutta nyt aikaa kuluu vain kymmenen tuntia, tämän työkalun ansiosta. Siten hyvin suurien tapahtumien hallinnointi onnistuu yhdeltä ihmiseltä”, Johan kertoo.

Uusia markkinointimahdollisuuksia

Kutsu lähetetään usein sähköpostilla, houkuttelevaksi ja huomiota herättäväksi muotoiltuna. Tämän jälkeen asiakkaan on hyvin helppo saada lisätietoja ja ilmoittautua mukaan.

Vastaanottaja kutsutaan käymään tapahtuman verkkoportaalissa. Portaali on luotu Webropolin työkalulla, ja se on ulkoasultaan yhtä houkutteleva kun kutsukin. Portaali antaa asiakkaalle selkeät vastaukset kaikkiin kysymyksiin helposti käytettävällä tavalla. BDO voi lisätä sinne myös lisämateriaalia, joka ei mahdu varsinaiseen kutsuun: syventävää tietoa, linkkejä jne.

”Tällä tavalla saamme jokaisesta kutsusta uuden pienen markkinointi-mahdollisuuden”, Johan toteaa.

Liiketoiminnan seuranta kannattaa

Asiakastapahtumien taustalla ei ole vain halu olla mukava liikekumppani. Niiden tulisi johtaa molempien osapuolien osalta potentiaaliseen yhteistyökumppanuuteen. Tapahtumien ja tapaamisten seuranta on Webropolin työkalulla helppoa.

Pystymme tekemään seurannan hyvin nopeasti, ja saavutamme samalla laajemman yhteisön ammattimaisella tavalla. Mutta tässä pitää tietää, mitä haluaa saavuttaa. Tekniikan ei pidä antaa hämätä – se tuo tehtäviin virtaviivaisuutta ja auttaa paljon, mutta itse tapahtuman tarkoitus ja tavoite on pidettävä selvänä. Silloin järjestelmä palvelee hyvin. Minua tässä työkalussa vakuutti eniten sen ammattimainen ja ajan tasalla oleva työnkulku. Työkalu on nopea ja helppokäyttöinen, ja se todella vahvistaa omaa brändiämme, kiteyttää Johan Westerudd.