Case: Audi

Kansainvälisten automerkkien: Audin, Skodan, Seatin, Porschen, Bugattin, Lamborghinin ja Yamaha Marinen myötä Volkswagen Group on saavuttanut maineen yhtenä maailman menestyneimmistä laatu- ja superautojen valmistajista. Edellisen tilivuoden aikana konserni toimitti yhteensä 9 728 250 autoa eri puolille maailmaa.

Belgian Audilla ymmärrämme, että työntekijämme ovat menestyksemme kannalta ratkaisevassa asemassa, kertoo Audin projektipäällikkö Edouard de Meulemeester, joka vastaa yrityksen strategisista projekteista ja HR-kehittämisestä. Näiden lisäksi hän on vastannut myös uuden sähköhybridiauton: Audi A3 Sportback Audi e-tronin lanseeraamisesta.


Parempaa johtamista ja tiimityöskentelyä Webropolin HR-tutkimuksilla
– Koko johtoa koskevien ylhäältä alas ja alhaalta ylös suuntautuvien 360°-tutkimusten myötä olemme pystyneet mittaamaan ja tunnistamaan sekä henkilökohtaisia että tiimikohtaisia kehityskohteita. Nämä tutkimustulokset ovat muodostaneet pohjan ohjaus- ja johtamistaitojen kehittämiselle. Lisäksi olemme pystyneet mittaamaan johtamistaidoissa tapahtuneen parannuksen Webropolin avulla, Edouard kertoo.

Henkilöstö vaikuttaa asiakkaan laatukokemukseen
– Webropol on antanut meille erinomaisen työkalun johtamisen ja tiimiajattelun kehittämiseen organisaatiossamme. Olemme käyttäneet Webropolia täällä Audilla jälleenmyyjäverkostomme henkilöstökehittämiseen ja 360°-tutkimuksiin. 360°-tutkimukset ovat merkittävä osa strategista Audi People Power -projektiamme, joka tukee tavoitettamme nousta laatuautojen ykkösmerkiksi.”

Jälleenmyyjien henkilöstö ottaa säännöllisesti yhteyttä Audin asiakkaisiin, ja asiakkaiden kokema laatu perustuu paljolti henkilöstön antamaan vaikutelmaan. Audin tarkoituksena on lisätä sitoutuneisuutta asiakkaitten keskuudessa. Jälleenmyyjiltä saadun palvelun tasolla on usein ratkaiseva vaikutus asiakkaan mieltämään kokonaiskokemukseen. Asiakkaat tyydyttävä asiakaspalvelu edellyttää erinomaisia johtamistaitoja. Esimiehet tekevät työympäristöstä positiivisen, parantavat tiimityöskentelyä ja vahvistavat työntekijöiden sitoutumista.

360-arvioinnit vaivattomasti ja kustannustehokkaasti Webropolilta

– Webropol on antanut meille erinomaisen työkalun johtamisen ja tiimiajattelun kehittämiseen organisaatiossamme. Sen avulla voimme toteuttaa laajoja 360-arviointeja eri tasoilla helpolla, joustavalla ja kustannustehokkaalla tavalla. Webropolin asiantuntemus on ollut meille äärimmäisen hyödyllistä sekä HR-tutkimuksissa että 360°-projekteissa. Mielestämme on myös erittäin hyvä, että kutsuviestit, portaali ja kyselyt ovat täysin ”Audi People Power” -profiilin mukaisia, jolloin Audi-laatu konkretisoituu vastaajille visuaalisesti, Edouard toteaa lopuksi.

”360°-tutkimukset ovat merkittävä osa strategista Audi People Power -projektiamme, joka tukee tavoitettamme nousta laatuautojen ykkösmerkiksi.”
Audin projektipäällikkö Edouard de Meulemeester